Onze afdelingen

Eventjes kennis maken met onze afdelingen?

Het directiecomité bestaat uit de General Manager, de Financial Director, de Sales Director & de Operations Director. Dit comité is verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van het bedrijf en wordt bijgestaan door een directieassistente.

Finance

De financiële afdeling profileert zich als volwaardige commerciële entiteit binnen ALD Automotive. Haar visie reikt veel verder dan alleen cijferverwerking. Ze heeft een glasheldere kijk op het globale functioneren van de onderneming, op de markt en de klanten; op situatieanalyses en hoe men best op trends inspeelt. Dit alles maakt van deze afdeling een waardevolle boekhoudkundige én commerciële partner.

Lees meer over deze afdeling

Project management

Het Project Management-team geeft invulling aan de bedrijfsstrategie en waakt over haar uitwerking door nieuwe producten te introduceren en het beheer van multidisciplinaire projecten te verzekeren. Dit projectbeheer omvat het definiëren van bedrijfsbehoeften, het zoeken, kiezen en in de praktijk brengen van oplossingen en het omgaan met verandering (change management). De afdeling Project Management werkt nauw samen met de IT- en marketingdiensten om op permanente basis klantentevredenheid te optimaliseren, reële toegevoegde waarde te verwezenlijken en hogere productiviteit na te streven.

Remarketing

Deze afdeling bevindt zich in Ternat en omvat 3 verschillende teams :

  • End of Contract
  • Sales
  • Logistics

Lees meer over deze afdelingen

ICT

De ICT-afdeling (Information and Communication Technology) – verantwoordelijk voor diverse inplantingen in België en Luxemburg (15 tot 20 personen) – bevindt zich in Evere.

Haar taken omvatten:

  • communicatie en infrastructuur,
  • configuratie en ondersteuning van het Core-systeem,
  • business intelligence,
  • in house ontwikkeling en ondersteuning van programma’s en websites,
  • helpdesk, aankoopbeheer, administratie en budget.
  • Gewapend met een breed spectrum aan technologische toepassingen, tools
  • en implementaties, levert de ICT-afdeling aan onze Belgische en Luxemburgse
  • medewerkers een service van ongekend niveau.

Quality

In een constant evoluerende sector (belastingdruk, milieueisen, sterke concurrentie, stijgende kosten…) stelt ALD Automotive, een innoverend familiebedrijf, elke dag alles in het werk om zijn klanten het beste te bieden. We onderscheiden ons dankzij mobiliteitsoplossingen met een hoge toegevoegde waarde en dankzij een vlekkeloze service. Die ambitieuze uitdaging kunnen we maar succesvol aangaan door uiterst zorgvuldig en veeleisend om te springen met onze klanten en partners. Onze kwaliteitsafdeling speelt hierin een sleutelrol. Ze plaatst de klanten centraal in al onze activiteiten en zet alle nodige middelen in om hun verwachtingen te overtreffen. Waken over de kwaliteit van de groep betekent transversaal werken aan de bedrijfscultuur, het menselijke kapitaal, de processen en de klantentevredenheid.

 

Nicolas Rossens, Quality Management Officer: "Hou je van uitdagingen en denk je graag 'out of the box'? Kom dan bij ons werken! Je zult aangenaam verrast zijn door het enthousiasme en de inzet van al mijn collega's. Dat zijn voor mij de kernwaarden die mij elke dag de energie en de motivatie geven die nodig zijn voor mijn ontwikkeling."

Sales

Deze afdeling is verantwoordelijk voor het commercialiseren van verscheidene producten en werkt via verschillende verkoopkanalen.

We onderscheiden twee medewerkersprofielen:

  • De externe commercieel medewerkers staan in voor de commerciële begeleiding van onze klanten en partners ter plaatse. Ze beheren een specifiek toegewezen portefeuille en zijn verantwoordelijk voor de uitbouw ervan.
  • De interne commercieel medewerkers nemen het dagelijkse beheer van diezelfde klanten en partners vanuit de Brusselse kantoren voor hun rekening.

De teams zijn onderverdeeld in 3 verkoopkanalen:

  1. ALD Automotive Direct Sales : het directe verkoopkanaal onder de naam ALD Automotive beheert meer dan de helft van de contracten, gesegmenteerd volgens klantenprofiel.
  1. Axus Indirect Sales: omvat partnerships met de constructeurs: de garages van de merken-partners, waar onze producten gecommercialiseerd worden. Dit kanaal mikt vooral op de KMO die een hechte lokale band met de dealer heeft, evenals op enkele grotere wagenparken.
  1. Car Professional Management : Dit segment omvat het wagenparkbeheer zonder financiering (klassieke fleet managementtechnieken, uitbesteding van wagenparkbeheer met verschillende huurders en dienstverleners, onderhoudscontracten,…)

 

Michaël G., Commercieel binnendienst: "ALD Automotive is een stabiele onderneming waar het aangenaam werken is. Ik werd er met open armen ontvangen door een buitengewoon team. Wat kan ik nog meer verlangen?"

Marketing

Bestaat uit vier personen (een Marketing Supervisor, een Communication Officer, een Marketing Assistant een Marketing and Webmaster Employee). Deze afdeling is verantwoordelijk voor:

  • productontwikkeling,
  • websitebeheer,
  • event-organisatie,
  • externe communicatie,
  • Renta-reporting (Vereniging van Belgische huurders).

Human Resources

De HR afdeling vertaalt de bedrijfsdoelstellingen van ALD Automotive naar HR beleid en ontwikkelt hierbij diverse instrumenten. Daarnaast houdt de afdeling zich bezig met de in- door- en uitstroom van personeel waaronder werving en selectie van nieuwe collega’s en de ontwikkeling van onze talenten. Binnen de organisatie worden managers en medewerkers door de afdeling HR ondersteund en geadviseerd met betrekking tot functioneren, beoordelen, ziekteverzuim, opleiding en ontwikkeling, werving en selectie en arbeidsvoorwaarden.

Operations

De afdeling Operations waakt met haar gemotiveerd en hecht team, over de kwaliteit van de klantenservice enerzijds en over een efficiënte kostenbeheersing (dankzij bv. de e-business internet tool) anderzijds, met als doel een optimale klantentevredenheid.

Operations bestrijkt het hele traject van levering tot inlevering van een leasevoertuig; volgende teams werken er samen: korte termijn verhuur, aankoopteam, bestel- en leveringsteam, verzekeringen, technische dienst (onderhoud, herstellingen en banden), office management (receptie, mailroom, database & facilities) & customer care.

Onder de afdeling operations valt ook:

  • Cost Control
  • Customer Service
  • De E-business

Lees meer over deze afdeling

Geen passende vacature gevonden?

Maak een job alert aan.

Schrijf je in