Deze entiteit is opgedeeld in twee cellen: “End of Contract “ en “Sales Administration”.

EOC staat in regelmatig contact met de klanten/huurders, de partners en de bestuurders die kiezen voor de terugkoop van hun wagen. Deze cel volgt de administratie op wanneer het huurcontract verstrijkt:

Sales Administration is verantwoordelijk voor de administratie betreffende tweedehandsvoertuigen: opmaak klantendossier, controles BTW-administratie, controle betalingen, facturatie voertuigen. Deze cel heeft eveneens een commerciële functie en staat in voor telefonisch en face to face contact (levering voertuigen) met professionele klanten.

Sales

Deze cel beheert alle logistieke taken rond de verkoop van tweedehandsvoertuigen. Ze richt zich tot al onze klanten via diverse verkoopkanalen en naar verscheidene exportlanden.

We onderscheiden twee medewerkersprofielen:

de externe commercieel medewerkers zijn begaan met de commerciële begeleiding onze klanten (en toekomstige klanten) ter plaatse. Ze beheren een specifiek toegewezen portefeuille en zijn verantwoordelijk voor de uitbouw ervan.
De interne commercieel medewerkers werken back office en verzorgen het dagelijks commercieel beheer van diezelfde klanten en partners, gaande van het voorbereiden van verkooplijsten tot de keuze van verkoopkanalen.

Logistics

Deze entiteit bestaat uit twee cellen: “Remarketing Logistics” en “Rent Logistics”.

Remarketing Logistics focust op logistieke taken rond de verkoop van tweedehandswagens zoals verkoopvoorbereiding, commerciële foto’s, terugwinning van brandstof, documentenbeheer, aflevering van voertuigen bij handelaars ter plaatse, controle naverkoop en kwaliteitscontrole van de expertises.
Rent Logistics houdt zich bezig met het beheer van het wagenpark korte termijn: ontvangst van de ingeleverde voertuigen, expertises, voorbereiding wederverhuur, commerciële foto’s, aflevering van voertuigen bij klanten.